Keep left, Port Phillip en Frankston - Reisverslag uit Seaford, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu Keep left, Port Phillip en Frankston - Reisverslag uit Seaford, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu

Keep left, Port Phillip en Frankston

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 December 2013 | Australië, Seaford

Hallo lieve vrienden!!

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties, ik vind het echt geweldig om ze te lezen!

Het eerste weekje werken zit er op, en het weekend breekt aan om wat leuke dingen te gaan doen! Na dit weekend zijn de plannen wat gewijzigd: ik ga niet naar Canberra, maar naar Torqauy, een klein maar populair surfstadje net buiten Port Phillip, waar ook de Great Ocean Road zijn oorsprong vind.

Vrijdag ben ik eerst uit het werk met Thea meegereden. Eerst m'n spullen opgehaald bij het hostel, en daarna doorgereden naar Franklin, een suburb ten zuid-oosten van Melbourne, waar Thea woont. Hier kon ik het weekend blijven tot we gaan rijden voor de volgende klus. Het ligt vlak bij de kust van Port Phillip, dus een beetje strandweer zou wel welkom zijn! Halverwege de rit vond Thea dat ik maar even moest gaan leren links rijden, aangezien ik toch een keer een auto wil gaan kopen hier. Auto op de vluchtstrook gezet, omgewisseld, en straight on richting huis. Nou ik kan je wel vertellen dat links rijden op zich best te doen is, maar het gaat zooooo tegen je automatismen in! Altijd bij een kruising eerst links.... eehhh.. rechts kijken voor het aankomende verkeer. Dan pas links voor de tweede baan die je over moet steken. Als je hier daadwerkelijk rijd, kom je er echt achter hoeveel je thuis op de autopilot doet! Erg grappig om ineens weer als een broekie je plaats op de weg proberen te vinden.
Vrijdagavond dat we aankwamen eerst kennis gemaakt met Michael, de man van Thea. Daarna een beetje gekletst over Australie, en echt onwijs veel tips gekregen over heel veel leuke en mooie dingen om heen te gaan. Een paar parken, wat leuke steden en plaatsen, mijn komende weekenden zit ik wel vol met touren in de omgeving Melbourne denk ik!!

Zaterdag moest Thea onverwachts iets brengen naar het veld waar we aan het draineren zijn, ongeveer een uur rijden vanaf huis. We besloten om met z'n allen heen te gaan, daar een leuke plek op te zoeken voor een goeie breakfast (wat eigenlijk een brunch werd), en weer naar huis te rijden om vandaar op de moter te stappen en de zuidoostkust van Port Phillip te verkennen. Port Phillip is een soort klein Ijsselmeer, met Melbourne als Noordelijke aanlegplaats. Tegenover Melbourne, in het zuiden, is de enige ingang van dit meer. Hier heeft het direct verbinding met de oceaan.
Met een heerlijk zonnetje in de rug zijn we in zuidelijke richting gereden naar Mornington, vanwaar we vanaf de pier een werkelijk prachtig uitzicht hadden over het water, tot zelfs de overkant, waar je onder andere de skyline van Melbourne zag liggen. Na een stop van een kwartiertje zijn we verder zuidwaarts gereden, om vlak voor Rosebud de berg op te rijden. Daar, eenmaal boven, hadden we weer een fantastisch uitzicht over het water. Dit keer konden we de in- en uitgang voor de scheepvaart van Port Phillip mooi bekijken, met links de oceaan en rechts Port Phillip zelf. We hadden echt mazzel met het mooie weer, de overkant was goed zichtbaar, en ik kon vanaf deze berg Torquay ook zien liggen, mijn volgende werkplek.
Flinders was de volgende stop, wat ten zuiden, aan de oceaankust ligt. Hier konden we Phillip Island mooi zien, en een heel klein stukje van French Island. Na weer wat leuke tips van Michael, die op het eiland een paar mooie plekjes weet waar ik een keer heen zou kunnen gaan, zijn we in het dorp naar een restaurantje gegaan voor dinner.
Voldaan en tevreden zijn we terug naar huis gereden en waren we alledrie eigenlijk al snel best moe. We called it bed time!

Zondag zijn Thea en Michael al in de ochtend op weg naar Melbourne, waar Micheal Maandagochtend heel vroeg een vliegtuig moet pakken. Daar hebben ze maar een leuk uitje van gemaakt. Ik had een auto en een fiets tot mijn beschikking, dus kon overal heen. Na een was gedraaid te hebben (dat kwam weer best uit), ben ik de fiets op gestapt en langs het strand naar Franklin gereden. Hier heb ik even een lekker pilsje gehaald (oke oke, 2 pilsjes. Want ja op 1 been ken je niet lopen he! Dat geld ook als je op de fiets bent vind ik) en ben daarna op zoek gegaan naar de Aussie Store, een soort campingwinkel. Daar knappe werkschoenen en een lekker werkvest gehaald. Na ook ff wat boodschappen gehaald te hebben bij de Aldi weer richting huis gefietst.
Na ff een lekker douchje gepakt te hebben en wat eten gemaakt zit ik nu lekker met een wijntje Kung Fu Panda 2 te kijken haha.

Morgen om 5 uur op. Dan rij ik naar de shed (schuur) om vandaar met mn collega Glenn naar Torquay te rijden. Weer lekker een weekje er tegenaan, en heb al heel veel leuke ideeën voor komend weekend, dankzij Thea en Michael! Het was echt een geweldig weekend met hele lieve mensen. Heel erg bedankt daarvoor!!! Jullie hebben me heel veel inspiratie gegeven voor de komende tijd om heerlijk van het land te genieten!

Lieve vrienden, I call it a day, ik ga lekker mn bedje opzoeken. Jullie hebben weer genoeg leesvoer gehad haha. Tot de volgende blog!!

P.S: Lieve zusjes,,, ik begin ondanks het matige weer al aardig bruin te worden hihi!!!!!

  • 08 December 2013 - 14:21

    Marianne:

    Leuk om je verhalen te lezen hoop dat je geniet Bianca heb ik ook gevolgd in zuid Amerika
    Ben ook best wel een beetje jaloers dat jullie dit durven ik wou dat ik zelf ooit de kans had gehad om zo iets te gaan doen maar misschien komt mijn tijd nog als de kids het huis uit zijn
    Nogmaals geniet ervan dit plakt niemand je meer af wat een Coole ervaring moet het zijn aan de andere kant van de wereld
    Ik lees met veel plezier je verslagen groetjes van ons

  • 09 December 2013 - 22:02

    Ben En Annelies:

    Ha Bas,

    Tof om te lezen wat je allemaal uitspookt daar! Voorlopig kom je nog niet aan uitrusten toe zo te lezen. Het klinkt in ieder geval als een groot avontuur waar je enorm van geniet!
    We denken aan je en bidden voor je hoor,

    Tot mails,

    Ben en Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 12763

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 13 Februari 2016

Jeehooee, Year nr Two!!

28 November 2013 - 30 November -0001

Bassie goes Down Under

Landen bezocht: