De Central Coast - Reisverslag uit Point Clare, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu De Central Coast - Reisverslag uit Point Clare, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu

De Central Coast

Door: Bas Zuidhof

Blijf op de hoogte en volg Bas

28 April 2014 | Australië, Point Clare

Hallo lieve vrienden!

Even opfrissen: ik had Wagga Wagga verlaten na de job daar afgemaakt te hebben. Machines op de truck geladen, en met Glenn ben ik richting Gosford gereden, met Tim voor ons in de Uth met de werktrailer. De vrachtwagen was aardig zwaar geladen, waardoor het een behoorlijke rit werd: 7 uurtjes ongeveer. In de avond arriveerden we op de nieuwe job, en na de machines van de truck gelost te hebben waren we blij dat we eindelijk naar bed konden.
Ons nieuwe onderkomen lag op 20-25 minuten van de job: Wombats bed & breakfast. Een heel mooi huis waar we de grootste tijd een hele verdieping voor onszelf hadden, bestaande uit de slaapkamers, en een gezamenlijke keuken, woon- en badkamer. Met Gosford op 5 minuutjes een prima plek om te verblijven.
Gosford is een van de grotere plaatsen in de Central Coast. Met een treinstation, een voetbal/rugbystadion (waar Tim en ik nog een potje voetbal hebben gekeken! Go Mariners!!), en een redelijk centrum is het een leuk stadje om een dag of wat in rond te lopen. Maar de Central Coast heeft veel meer dan dat te bieden. Grote zoutwater meren, bergen, mooie plaatsen, en natuurlijk de oceaan, maakt deze streek een 'must see' voor iedereen die naar Australië komt.
We hadden bijna alle weekenden vrij, en daar hebben we dan ook gulzig gebruik van gemaakt. Plaatsen als Patonga, Terrigal, Avoca, The Entrance en nog vele meer hebben we vereerd met ons bezoek en daarvoor kregen we werkelijk fantastische plaatjes voor terug. Verschillende 'lookouts' op hoge bergen langs de kust gaven een adembenemend uitzicht, helemaal als je even over het hek klom en aan de rand ging zitten;) Omdat deze job mede door regenval dik een maand duurde, hebben we echt een hoop prachtige dingen gezien. De laatste trip daar was naar het noorden. Tim en ik gingen op de bonnefooi richting The Entrance, om weer mooie uitzichten op te zoeken. In het plaatsje Redhead zaten we uiteindelijk letterlijk op de rand van een tientallen metershoge klif, waar we uitzicht hadden over het strand daar. Veel surfers en dagjesmensen aan het strand, door het mooie weer en het lichte briesje. We hebben zomaar een uur daar gezeten, gewoon genieten van alles om je heen. Op het punt dat we eigenlijk weer naar de auto zouden lopen, hoor ik Tim ineens 'Bas!!! Kijk daar!! Dolfijnen!!' roepen. In de golven begon een hele groep dolfijnen te springen en te surfen, waarschijnlijk ook lekker aan het genieten van het mooie weer en de fantastische golven! En waar je denkt 'wow, dat was cool!', gingen ze nog even verder, en zwommen en sprongen ze rustig tussen de surfers door die maar 20 of 30 meter van het strand lagen te wachten op hun golven. Weergaloos om dat in het wild te zien!
Voor de afwisseling zijn we daarna niet dezelfde weg terug gereden, maar helemaal om Lake Macquary heen. Een mooi ritje, bijna helemaal langs de oever van het meer. Echt de moeite waard om eens op Google Maps op te zoeken!
Het is eigenlijk onmogelijk om het in woorden aan jullie te vertellen, daarom zal ik in plaats van een hele lange blog deze keer wat prachtige foto's het verhaal laten vertellen!

Na in de laatste week een hoop regen gehad te hebben waren we echter wel zat van deze job en waren we blij dat hij uiteindelijk af was. Truck weer geladen en na 12 uur op de weg vertoefd te hebben waren we terug op de shed in Frankston.
In deze dagen begon ik hier voor het eerst iets te plannen. Mijn verjaardag kwam er aan, en ik had de mogelijkheid om dat op een grootse manier te vieren! Iedereen met facebook weet waarschijnlijk wel hoe ik dat ingevuld heb, maar toch ga ik in deze blog nog niets verklappen, haha!

Nee.......

Dat lezen jullie binnenkort!!

Liefs,
Bas

• 28 April 2014 - 06:00

Bas:

Foto's komen er aan, eerst van de camera afhalen ;)