Don't worrie, Be happy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu Don't worrie, Be happy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu

Don't worrie, Be happy

Door: Bas Zuidhof

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 December 2013 | Australië, Melbourne

Hallo lieve vrienden!

Na 5 dagen Melbourne hier weer een update over mijn avonturen Down Under:)

Vrijdag dat ik hier aangekomen ben heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Na aankomst in het hostel ben ik even gaan settelen, heb een paar biertjes in de bar next-door gedaan, hier en daar een babbeltje gemaakt. Maar na zo'n vlucht ben je toch heel snel kapot als je een paar pints besteld heb. Dat werd dus lekker te bed, morgen weer een dag.
Zaterdag stonden er 2 dingen op de planning die ik sowieso wou doen: een Australisch telefoonnummer regelen, en naar de bank voor een bankaccount. Omdat ik vrij vroeg de stad al in was waren de banken nog dicht, maar heb ik wel een cheapass telefoontje kunnen scoren. Hierna heb ik lekker in een van de vele parken hier ontbeten, en eens bekeken waar ik mijn toeristische route langs ging lopen. Het olympisch park was om de hoek, in het centrum op de bonnefooi straatje in, straatje uit, maar het meest indrukwekkende was toch wel Federation Square. Ze hebben hier een jaar of wat terug een plein aangelegd, waar nu een heel hoog soortvan 'hippiesfeer' hangt. Echt allerlei volk komt hier, van skaters tot punkers, rockers tot gezinnetjes. Er is een podium waar muzikanten hun kunsten vertonen, allerlei kraampjes, en zelfs een of andere beroemdheid die handtekeningen kwam geven. No worries, ongeveer de meest gehoorde uitspraak hier in australie, komt hier echt tot uiting. Heel bizar eigenlijk, omdat het ongelofelijk multi-culti is hier. Dat zijn we in Nederland wel anders gewend, gezien er zelfs wordt geprotesteerd tegen zwarte piet..
Op de terugweg nog even een bank binnengelopen en een account aangemaakt. Bankpasje is onderweg, hopelijk is ie snel binnen.
Zondag heb ik eigenlijk weinig gedaan. Beetje uitslapen, ander stukje van de stad bekeken, niet zo spannend allemaal.
Maandag heb ik met Thea van Aussiedrain gebeld. Zij is de tante van Jeffrey Moerman, waar ik waarschijnlijk wel aan het werk kon. Na zowat een kwartier gekletst te hebben hadden we afgesproken dat ik dinsdag om 6:30 opgepikt zou worden voor mn hostel. Bam die was binnen! Mn verblijf in t hostel met 2 nachten verlengd en ben na even wat shoppen in een winkelcentrum lekker op tijd gaan maffen.
Dinsdag, na 4 keer gedroomd te hebben dat ik in nederland wakker werd en me verslapen had voor mn eerste dag (wat kunnen dromen toch lekker vaag zijn haha) was ik keurig op tijd buiten,voor mn hostel, te wachten op Thea.
Ik werd opgepikt en we gingen op weg naar een sportveld in een suburb van Melbourne. Daar zijn ze bezig met de drainage aanleggen op een cricketveld. Mijn rol: de hele dag lekker in de zon op de trekker. Temperatuur schommelde wat tussen de 20 en 30 graden, soms zelfs een spatje regen, maar heel best te doen. Uur of 5 klaar, door mn collega's afgezet bij een treinstation op hun route, en t laatste kwartiertje met de trein terug naar de stad.
Wel was het een beetje balen dat ik mn 2 verlengde nachten in een andere kamer moest verblijven. Nu in plaats van met z'n vieren op een 6 persoonskamer, en de badkamervoorzieningen op deze verdieping zijn aanzienlijk minder.
Maar jaaa aan de andere kant zit ik hier waarschijnlijk nog tot het weekend, en ga ik met het werk mee op reis naar Canberra! Vanaf Maandag wacht daar een nieuwe klus, en ik kan meerijden met een collega. Helemaal goed dus!! Nu hopen dat de slechtere weerberichten van de week meevallen, en dan mooi wat uurtjes maken!

Nou dit was het wel weer voor deze keer. Deze week lekker aan de bak, en aan het eind van de week op naar wen nieuwe omgeving!

Cheers buddies!!

  • 03 December 2013 - 14:33

    Kees:

    Leuk Bas!

    komt perfect uit dat je ergens anders naartoe gaat!

  • 03 December 2013 - 15:40

    Nathalie Leeninga:

    Aaah wat een leuk verhaal! Dan moet ik terug denken aan melbourne! Mooie stad en wat is federation square mooi he? Met de australian open hebben ze daar een groot scherm , is altijd heeel gezellig! Geniet ze in Australie! Groetjes nathalie

  • 03 December 2013 - 18:18

    Tante Anja:

    hallo Bas
    Fijn te lezen dat alles tot dusver meezit,en je ook al werk hebt, ja want zonder centjes kom je niet ver
    Geniet ervan.
    Groetjes Tante Anja

  • 03 December 2013 - 18:29

    Anneke Zuidhof:


    Hoi Bas; fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan!
    Wat kun jij trouwens leuk een verhaal schrijven! Ik zeg alles opschrijven, bundelen en uitgeven als je terug bent. Ik kijk al uit naar het volgende verhaal.
    Groeten Jan en Ann







  • 03 December 2013 - 22:07

    Wouter:

    Bastianus,
    goed om te horen dat je t naar je zin hebt! Lekker dat je ook werk hebt, heb je wat te doen!
    Hef a nijs dee, sie joe leter

  • 03 December 2013 - 23:49

    Bert Zuidhof:

    Heey Bas.

    Mooi dat je al zo snel werk hebt!
    Hier gaat alles prima. Zaterdag vier ik mijn verjaardag. Als je ff tijd hebt..........
    Zal wel niet lukken. Henkie H. is hier alle dagen bezig met een nieuw toilet. Schiet al mooi op. Gaan nu lekker in de Meerbaak p... en p....
    Zaterdag speelt het eerste tegen de koploper (Jong Holland). Bij winst kunnen wij koploper worden, dus een mooi potje.
    Bas, je hebt een prachtig verhaal geschreven. We kijken uit naar je volgende editie.
    Groeten, Pa & Ma

  • 04 December 2013 - 16:35

    Opa:


    Fijn verhaal en erg prettig om te lezen dat alles een beetje meezit.
    Nu maar hopen dat dat zo een beetje blijft doorgaan.
    Geniet er van en maak je daar waar.
    Laat er maar een stoere kerel terug komen met een
    Australische boddy.
    Ik beb bijna in staat om thuis te blijven in Januari en Fr
    rebruari, want dan zal ik je verhalen missen.
    Liefs van Oma en O[pa

  • 04 December 2013 - 22:00

    Dorien:

    Leuk om je zo te volgen, veel plezier, mate!

  • 06 December 2013 - 16:11

    Johan & Dora:

    Hoi Bas, het rondreizen begint al te vorderen lees ik. Nog een klein stukje dan ben je in Brisbane. Daar in de buurt ligt Hervey Bay. Als je daar aangekomen bent krijg je van mij een adres waar je een kaartje door de bus moet doen!!. Overigens wel makkelijk dat je van alle markten thuis bent. Kun je van alles aanpakken . Als je met de trekker maar rechte sporen maakt hoor! Groetjes en we blijven je spannende reisverslagen wel volgen. Sterkte!! en groetjes Johan en Dora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 12784

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 13 Februari 2016

Jeehooee, Year nr Two!!

28 November 2013 - 30 November -0001

Bassie goes Down Under

Landen bezocht: