Torquay, en de Great Ocean Road - Reisverslag uit Torquay, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu Torquay, en de Great Ocean Road - Reisverslag uit Torquay, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu

Torquay, en de Great Ocean Road

Door: Bas Zuidhof

Blijf op de hoogte en volg Bas

16 December 2013 | Australië, Torquay

Hallo lieve vrienden!

Na een weekje lekker werken zit ik nu heerlijk op het strand in Torquay. Ik en mijn collega's Glenn en Tim zaten voor een paar nachtjes op een caravanpark (of gewoon camping op zn nederlands).
Maandag waren ik en Glenn in de ochtend op weg naar Torquay gegaan. We reden via Melton, waar we nog een truck met wat onderdelen op moesten halen. Kon ik mooi het laatste stuk rijden naar Torquay. Wel was het jammer dat het regende als een gek, waardoor het uitzicht om me heen toch wat minder was. De regen bracht ook roet in het eten voor onze job in Torquay. Toen we aankwamen was het veld waar we moesten draineren veel te nat, we konden er niet in graven. Na 10 minuutjes zijn we dus maar weer richting bedrijf gereden, waar we rond half 3 weer terugkwamen. Bijna de hele dag onderweg geweest voor niks dus. Het regende nog steeds pijpenstelen, op zeker de slechtste dag tot nu toe. Gelukkig kon ik nog wat doen in de schuur, en de dag nog vol maken.
Dinsdag en Woensdag heb ik nog in een suburb ten noorden van Melbourne gewerkt aan de job waar ik ook mee begonnen was. Door het slechte weer liep het wat achter, en het veld in Torquay was nog niet droog.
Donderdag gingen we weer op weg naar Torquay. Om 6:00 uur in de morgen stapte ik, Glenn en Tim in de auto, voor weer een ritje van een uur of twee. In Nederland ben je van west naar oost, hier stelt het echt geen reet voor. Torquay, een klein plaatsje met een grote naam. Dit is de plaats waar DE Great Ocean Road begint. Het is een plaats met een geweldige omgeving. Maar het mooiste aan deze plaats is toch wel de kust. Een fantastisch strand, zeer geliefd door surfers. Rotsen, kliffen, een rustige baai, maar ook een baai met mooie golven. Je zou het misschien echt een all-round plaatsje kunnen noemen: Torquay heeft van alles wel iets te bieden.
Donderdag en vrijdag even de handen uit de mouwen gestropen, s'avonds met zn drieën de kroeg in. Onderweg van het werk naar huis reden we eerst langs een 'Thirsty Camel': zoals wij een MCdrive hebben, hebben ze hier een bottleshop. Je rijd zo'n drive-in binnen, zegt: 'doe mij maar een kratje Amstel', en ze zetten hem nog in je auto ook!! Koud, en je kan er zelfs nog een zak ijsklontjes bij krijgen ook! GE-WEL-DIG...
Zaterdag hadden we eigenlijk maar werk voor twee man, en Tim bood aan om niet te gaan werken. Zn meissie zit in week nummer 38 van haar zwangerschap, dus hij vond het niet erg om naar huis te gaan. Zaterdagochtend heb ik Glenn afgezet op het werk, en ben daarna met Tim naar Queenskliff gereden. Daar stapte hij op de ferry richting andere kant van de baai.
Met Glenn heb ik Zaterdag de job afgemaakt, en hadden we de plannen voor de avond al klaarliggen. De auto pakken en de Great Ocean Road op. 'Jij rijdt', zegt ie, 'ken ik mooi drinken!' Nou dat vond ik geen enkel probleem! We hadden werkelijk prachtig helder weer. Wel een wat fris briesje vanaf zee, maar in de auto heb je daar geen last van. Na een paar kilometer rijden was het echt een lust voor het oog. Fantastische kustlijnen, kliffen waar je duizelig van word, en bergen aan de andere kant. Als je de zee op kijkt, voel je de golven zowat tegen het strand slaan, je rijd er bovenop! Soms een paar meter boven zeeniveau, maar ook tot tientallen meters boven de kustlijn. Prachtige uitzichten waardoor je de natuur echt gaat leren waarderen. We waren een aardig stukje doorgereden, langs Anglesea en Fairhaven, naar Lorne. Lorne is de place to be met nieuwjaar volgens Glenn. Overal worden dingen georganiseerd, het word megadruk, supertoffe avond. Maar daarnaast heb je ook hier een prachtige kustlijn, zonnetje boven de horizon, de uitgelezen plek om even een terrasje te pakken. Na een paar drankjes en wat potjes aan de pooltafel gespeeld te hebben was het inmiddels alweer donker, en zijn we huiswaarts gegaan. Onderweg nog op een paar plekken gestopt waar Glenn een monument of gewoon een mooi verhaal wist. Tegen de tijd dat we in bed lagen was het half 2 geweest, een geslaagde avond dus!
Vandaag, Zondag, lekker uitgeslapen na een weekje hard werken. Na een douche en ontbijtje lekker naar het strand gegaan om lekker in de zon deze blog te typen. Daar waren ze ondertussen bezig met wedstrijden van een sport waarvan ik geen idee heb hoe het heet. Het komt er simpelweg op neer dat er een stuk of tien mensen met een soort surfboard vanaf het strand de zee in rennen, en zich door de golven een weg beginnen te peddelen om wat boeien heen, en weer terug naar het strand. Tsjah, wat moet je er van zeggen, de sfeer is in ieder geval gezellig hier.
In de middag ben ik even langs het strand richting centrum gelopen. Onderweg door een lokaal marktje gelopen, een beetje a la havenfeest middenmeer. Kraampjes met van alles en nogwat. Zelfs een kraampje met 'Dutch Poffertjes'! Helaas was mn telefoon leeg en heb ik er geen beeldmateriaal van haha!
Vanavond rijden we weer naar Frankston. Volgende week ga ik als het goed is richting Sidney, waar we weer een nieuwe job hebben. Muswellbrook horse track, een racetrack voor het paardenrennen, in Muswellbrook. Als we daar een tijdje blijven, tot kerst hoop ik, probeer ik daar een auto te kopen zodat ik mooi ken touren in de vrije dagen die er aan komen. Maargoed, wat de plannen zijn, kan per dag zomaar weer veranderen. Hoe het volgende week loopt, zullen jullie met een weekje wel weer lezen!

Voor nu: Komende week een paar dagen supermooi weer in het vooruitzicht, met Donderdag een uitschieter richting de 40 graden. Het klinkt wel heel lekker, hopelijk is er ook een beetje in te werken haha!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog!

  • 16 December 2013 - 10:24

    Kees:

    Klinkt goed allemaal Bas!
    leuk om te lezen wat je allemaal doet!

  • 16 December 2013 - 10:45

    Team Biesheuvel:

    Helemaal te gek je verslag, lijkt net alsof wij erbij zijn....veel plezier nog :)

  • 16 December 2013 - 10:50

    Mam:

    Hey Bassio,

    Heb weer genoten van je verslag. We hebben er het hele weekend naar uitgekeken. Erg leuk om je zo te volgen en met je mee te genieten.
    Have of lot of fun and a very big hug from us all.

  • 16 December 2013 - 11:46

    Opa:

    Hoi mijn jongen.
    Wat een geweldig verslag en mooie foto`s
    We genieten van je verhaal en zien al weer uit naar je volgende verslag.
    Geweldig dat het allemaal zo lekker loopt.
    Geniet er van en beleef maar een fijne tijd.
    Ik ben trots op je.

  • 16 December 2013 - 14:32

    Judith (nicht):

    Heel leuk om je reisverslagen te lezen!
    All the best!!

  • 16 December 2013 - 19:51

    Stefan En Andrea:

    Wat leuk Bas! Je schrijft ook leuk en heerlijk om van alles te ontdekken!!
    Enjoy!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 12796

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 13 Februari 2016

Jeehooee, Year nr Two!!

28 November 2013 - 30 November -0001

Bassie goes Down Under

Landen bezocht: