Muswellbrook en Scone - Reisverslag uit Scone, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu Muswellbrook en Scone - Reisverslag uit Scone, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu

Muswellbrook en Scone

Blijf op de hoogte en volg Bas

22 December 2013 | Australië, Scone

Hallo lieve vrienden!

Het is hier nu zondagavond, 19:00 uur. Eindelijk koelt het weer een beetje af. Na alle dagen rond de 35 tot 39, en vandaag 42 graden gehad te hebben, is het wel fijn als de zon weer gaat zakken. Rond 8 uur in de morgen begonnen we hier elke dag in Muswellbrook met werken, en dan was het meestal al tegen de 30 graden. Zeker de gevoelstemperatuur. En op het paarden racetrack waar we werken is het bijna windstil, dus we hebben een aardig zwaar weekje gehad.

Dinsdag ben ik om half 4 sochtends met Thea naar de shed gereden. Thea bracht mij, Glenn en Bill naar het vliegveld, vanwaar we naar Newcastle vlogen. Vanaf daar werden we door Steve, een andere collega die vanuit Sidney kwam, opgepikt. Vanuit Newcastle moesten we nog zo'n 2 uur rijden naar Muswellbrook, een klein plaatsje waar we het paarden racetrack gaan draineren. Rond 9 uur kwamen we aan en zijn we begonnen met de machines klaar te maken voor de job. De terreinbaas van de club was er ook en met z'n allen hebben we even de track bekeken en wat dingen besproken over de aanpak.
In de middag kwam Klaas zich toevoegen bij onze werkgroep, zodat we met z'n vieren (Bill, de baas, zou de volgende dag weer vertrekken) de klus konden gaan beginnen. Na het werk zijn we naar Scone gegaan waar we deze week op een caravanpark verbleven. Helaas was alles in Muswellbrook zelf vol, en moesten we elke dag een half uurtje rijden naar en van werk. Scone noemt zich de Horse Capital van Australië. Maar als ik eerlijk ben, is het gewoon een gat waar bijna niks is te doen. Ze hebben hier dan weer wel 2 behoorlijke supermarkten die tot laat open zijn, een aantal kroegjes, en zelfs een zwembad! Al stelt het niet veel voor, maar met dit weer is een simpele frisse duik goud waard.
Woensdag, Donderdag en Vrijdag hebben we vooral heel veel uren gemaakt, om voor de kerst de portemonnee nog even lekker te vullen. Vanaf dinsdag zijn we een weekje vrij, dus zolang we hier zijn willen we zo veel mogelijk aan de gang. Verder valt er hier toch weinig te doen. De meeste dagen hebben we tot een uur of zeven of acht gewerkt, zijn we teruggereden naar Scone, gedoucht, wat gegeten, en een borreltje gehaald in een van de pubs. Door de hoge temperaturen heb ik wel een mooi kleurtje gekregen, maar werd het een behoorlijk zwaar weekje. Het is hier tot een uur of zeven nog boven de dertig graden, waardoor je aardig verrot weer thuiskomt. Maar ik zal niet klagen, want dit weer is natuurlijk een van de dingen waarvoor ik hier ben gekomen!
Zaterdag hebben we tot 12 uur gewerkt. We hadden vrijdag de kerstborrel in Frankston gemist, maar kregen een berichtje dat we hier met z'n vieren ons eigen feestje mochten maken..............................

Een feestje bouwen, dat is natuurlijk iets wat ons geen twee keer verteld hoeft te worden! Uit werk zijn we eerst langs de bottleshop gereden en hebben we een goeie voorraad Corona's ingeslagen. Paar zakken ijs er bij en alles in een grote kist gegooid. Terug op het park hebben we besloten om na een paar pilsjes in het zonnetje eerst het zwembad op te zoeken in Muswellbrook, om wat af te koelen. Wat een genot is dat! We hebben misschien maar een half uurtje gezwommen, maar elke duik is weer een heerlijke opfrisser. Terug naar Scone hebben we de lokale pizzeria gebeld om wat pizza's te bakken, zodat we ze meteen op konden halen als we daar arriveerden. Dit voorafje hadden we thuis opgepeuzeld, en na weer een paar biertjes erbij zijn we na een uurtje naar het restaurant gegaan. Mooi tentje met een leuke buitenplaats. Live bandje, goed eten, en een gezellige sfeer. Na een fles wijn, een zootje mixjes, en een babbeltje hier en daar, was het zomaar 1 uur en werden we de tent uitgeveegd. Na een hele gezellige avond zijn we aardig zwalkend op huis aan gegaan en zijn we ons bed in gedoken.
Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen, geen wekkertje dit keer. Rond half twaalf ging ik er uit, douche gepakt en wat ontbeten. Na een paar herinneringen opgehaald te hebben met de jongens van de avond ervoor toch nog weer even een dutje gedaan. Het was buiten vreselijk warm, en op zo'n dag als vandaag heb je toch al weinig energie over. Vanmiddag stond de piek op 42,2 graden, wat betekend dat je binnen een minuut buiten staan helemaal klef bent van het zweet. En dan doe je nog niet eens wat.. Binnen hadden we gelukkig airconditioning, waardoor het daar wel lekker aangenaam was. Vandaag hebben we dan ook weinig gedaan, wat boodschappen en eten gehaald, tukje gedaan, wasje gedraaid. Een heerlijke lazy Sunday dus.
Zometeen de tassen inpakken, omdat we ons laatste nachtje ingaan hier. Morgen een half dagje werken, en weer naar Newcastle. Daar gaan Klaas en Glenn op het vliegtuig, respectievelijk naar Melbourne en Cairns. Ik ga met Steve mee naar Sidney, waar hij woont. Volgende week dus mooi Kerst en nieuwjaar in Sidney! Dinsdag de 2e van Januari gaan we weer in Muswellbrook aan het werk. De klus zal dan nog wel een paar weken duren, en we hopen dat we dan wel in de plaats zelf kunnen verblijven.

Volgende week dus lekker een week vrij! Alle tijd om Sidney wat te ontdekken en wat leuke dingen te gaan doen! Ik hoop dat ik volgende week dan weer een wat leukere blog kan schrijven over mijn avonturen hier in Australië.

En tot slot natuurlijk aan iedereen: een hele fijne kerst, en een geweldige jaarwisseling toegewenst!!

Merry Christmas!!!!

• 22 December 2013 - 12:24

Bert Zuidhof:

Heey Bas
    Weer een mooi verhaal. Het weer bij jou is een stuk beter als bij ons. Het is hier erg nat. Witte kerst zit er weer niet in. Verder gaat hier alles zn gangetje. Lekker een paar rustige vakantieweekjes. Zal wel weer omvliegen. Blijf je nog lang bij het draineerbedrijf, of ben je van plan binnenkort wat verder te trekken? Heb je inmiddels al een autootje aangeschaft? Mooi dat het zo goed met je gaat. Geniet er verder van.

• 22 December 2013 - 15:28

Tante Anja:

Hallo Bas
    Leuk om weer wat van je te horen.je vermaakt je prima zo te lezen. Ik ga met de kinderen en kleinkinderen een midweek naar Brabant. Het is daar helaas geen 40graden,maar we zullen ons wel vermaken
    Geniet ervan en goede kerst en alle goeds voor 2014
    Groetjes Tante Anja.

• 22 December 2013 - 15:42

Lottie:

Hey Bassie!

Superleuk om te horen dat t zo goed gaat en dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Beetje jammer dat je zo bruin bent..
    Ik mis je heeeeel erg.

Kusje je zusje.

• 22 December 2013 - 17:18

Martijn En Salisa:

Hey Bas,

Vanuit een duilerig Purmerend alvast Super Gezellige Kerstdagen en Natuurlijk A HAPPY NEW YEAR!!!!!!

• 24 December 2013 - 13:30

Opa:

wat heb jij het verschrikkelijk druk zeg,
    waarmee , werken of met feestjes.
    Alla , geniet er maar van met dat mooie weer.
    Als ik je verslag lees heb ik het idee dat je niet de
    enige Hollander daar bent , want meer Hollands dan
    Klaas kan het toch niet.
    Prachtig dat je zo regelmatig ben met je verhalen ,
    zie al weer uit naar het vervolg.
    Groeten van ons beiden.