Sydney! - Reisverslag uit Balmain, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Balmain, Australië van Bas Zuidhof - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Bas

30 December 2013 | Australië, Balmain

Hallo lieve vrienden!

Ik hoop dat jullie allemaal een geweldige kerst hebben gehad! Van de berichten van thuis hoorde ik dat het geen witte, en zelfs geen bar koude kerst was. Nou, hier was het ook zeker niet koud, maar eerste kerstdag regende het de hele dag. Een vrij troosteloze dag wat dat betreft..

Maar laat ik bij het begin beginnen. Na een vrije Zondag zijn we maandag nog aan het werk geweest. Eindelijk wat aangename bewolking, en een heerlijk windje woei over de racetrack. Qua werk zat het niet helemaal mee. Althans, je hoopt op zo'n dag dat alles vlot verloopt zodat je mooi op tijd weg kan, en de vakantie kan openen op het strand. Uiteindelijk reden we om ongeveer half 5 weg uit Muswellbrook, richting Newcastle. In de auto merkte ik dat ik uitgerekend op deze bewolkte dag mijn armen verbrand had! Nouja, als je hier niet oplet verbrand je zo, en dan was het gelukkig nu het bewolkt was, zodat het maar licht verbrand was. Aangekomen in Newcastle hadden we een motel gebeld en hebben we 2 kamers kunnen boeken. De jongens hadden een pilsje gehaald en gingen lekker zitten, ik wou toch nog ff naar het strand. De hele dag denk je er aan, dus nu wou ik ff heen ook! Mooi wandelingetje naar en op het strand gemaakt, wat gegeten, beetje mensen kijken. Tegen de tijd dat ik naar huis liep werd het al donker. Ik denk dat ik rond een uur of half tien weer bij het motel was, en heb lekker mn bedje opgezocht.
Dinsdag was een vroegertje; om 6 uur reden we naar het vliegveld waar Glenn en Klaas op het vliegtuig stapten. Steve en ik zijn doorgereden naar Sydney. Om een uur of 12 kwamen we bij Steve zn appartementje aan. Eerst hebben we even een tukje gedaan. Eigenlijk was deze dag sowieso lekker rustig. We hadden wat eten gehaald en hebben een film aangezet.
Woensdag, eerste kerstdag, was het rotweer. Geen weer voor het strand of om even lekker de stad in te gaan, althans, te wandelen. Dus hebben we de auto gepakt en zijn we wat rondgereden in de stad, en heb ik mezelf ingechekt bij mn nieuwe hostel. Achteraf kan ik zeggen dat dit best een bijzonder hostel is. Het is er dan wel niet heel schoon, de bedden zijn redelijk en de sfeer is fantastisch. De meeste mensen die hier zitten zijn hier al voor langere tijd. Dat zorgt er voor dat er eigenlijk een soortvan grote familiesfeer hangt. Heel erg gezellig!!
Later op de avond zijn we lekker luxe uit eten geweest, en hebben we nog een paar drankjes gedaan. Laat op de avond werd ik afgezet bij mn hostel en ben ik lekker mn nest ingedoken.
Donderdag: Boxing Day. Overal uitverkoop, de hele stad MEGAvol met mensen. Je loopt over de stoep alsof je in een volle kroeg loopt. En het gekste is nog: 75% is aziaat. Als je bij jezelf bedenkt dat je in peking of hong kong ben, zou je het bijna geloven. Aan de ene kant grappig, aan de andere kant jammer. Deze stad is eigenlijk té groot. Het heeft geen eigen gezicht meer waardoor het toch wat charme verliest. Het maakt het een wereldstad, met zijn eigen hoogtepunten, maar niet anders dan andere wereldsteden. Begrijp me niet verkeerd: deze stad heeft een unieke haven, en naar verluid het mooiste vuurwerk met oud en nieuw. Er zijn heel veel mooie plekken waar je heerlijk kan vertoeven. Zo ben ik te voet naar de stad gegaan, en ben ik naar het noorden gelopen waar het Opera House staat. Gelukkig was het hier een stuk rustiger en daarom had ik daar lekker een ontbijtje gehaald. Met prachtig weer aan de haven een paar prachtige plaatjes geschoten. Nadat Steve had gebeld dat hij in de stad was hebben we mekaar opgezocht en zijn we nog wat winkeltjes langsgelopen om te kijken of er nog wat leuke sales waren. Tegen vijfen hadden we het wel gezien, en pakte we de bus naar Bondi Beach. Hét populaire strand van Sydney. Je ziet het in televisieprogramma's, en de grootste sterren vind je hier als ze hun vakantie in Sydney hebben geboekt. En nu ik het zelf gezien heb: werkelijk gèèn idee waarom! Ik wil niet zeggen dat het net als in Castricum is, maar als je het gemiddelde neemt van wat je hier kan vinden, is het zeker niet bovengemiddeld. Het strand is niet meer bijzonder dan wat ik langs de Great Ocean Road heb gezien, ook niet erg groot. Ik vermoed dat er wat grote strandtenten zijn waar grote artiesten optreden, of dat er wat rijkelui hier langs het strand wonen. Maar verder: leuk om gezien te hebben en dat was het.
Vrijdag ben ik met de bus naar het centrum gereden, vanwaar ik naar Kings Cross gewandeld ben. Daar zou volgens internet een parkeergarage zijn met een verdieping waar backpackers hun auto verkopen. Na een uurtje wandelen had ik het gevonden, en reuze nieuwsgierig naar het aanbod ging ik naar binnen. Met de lift naat level 2, de deuren gingen open en... niks! Nou ja, ik had de markt gevonden, en ze hadden zelfs een kantoor, maar nul komma nul auto's deze dag. Bummer... Volgens het mannetje op het kantoor (waarom hij daar zat vandaag is me een raadsel, maar kwam me wel best uit) was dit de christmas dip, en zou het morgen of maandag beter worden. Nou, fingers crossed, morgen maar weer proberen. Ik ben een eindje verderop gelopen, richting de haven en daar even heerlijk in het zonnetje gezeten. Zonder dat er eigenlijk een goed idee in me opkwam, ben ik maar via een creatieve weg door het centrum terug gegaan, om daar weer op de bus terug te stappen. Misschien vind ik nog wat op de lokale marktplaats als ik terug in het hostel ben. In de avond met een biertje nog wat gekletst met de andere hostelgangers hier, en lekker te bed gegaan.
Vrijdag eerst lekker uitgeslapen! Na een lekkere douche en wat ontbijt weer de bus ingestapt richting Kings Cross. Met niet al te veel hoop toch nog even de automarkt opzoeken. Maar wederom was het vandaag helemaal leeg. Dat deed me beslissen om me vanaf nu dan vol op Gumtree, de Australische marktplaats, te storten. Dit resulteerde in een paar interessante sales overal in de stad.
In het weekend ben ik samen met Steve wat auto's afgegaan, testritjes gemaakt, en later op de dag zijn we weer wat gaan touren op zoek naar mooie plekjes in de stad. Dit resulteerde in een aantal hele mooie foto's, maar helaas tot nu toe nog geen goede auto.
Vandaag is het maandag, en hebben we weer een aantal auto's op het oog om te gaan bekijken. Hopelijk zit er deze keer een degelijke auto tussen voor een mooie prijs. Mocht het zo wezen dan kan ik Donderdag mooi achter Steve aan rijden terug naar Muswellbrook.

Voor nu wens ik jullie een geweldig, knallend oud en nieuw toe! Kijk uit met vuurwerk, en geniet van de oliebollen (mmmh die zou ik ook wel lusten!!) In de volgende blog zal ik proberen wat mooie impressiefoto's van het nieuwjaar hier in Sydney toe te voegen!

  • 30 December 2013 - 14:46

    Opa:

    Hoi man
    een prachtig mooi verhaal ,goed te volgen en heel leuk.
    Goed dat het daar af en toe flink regent , weet je tenminste waarom
    je daar aan het draineren bent , toch.
    Maar na regen komt zonneschijn en kun je weer lekker zweten.
    Wij hebben een fijne kerst gehad o.a. bij jullie thuis.
    Oudejaarsavond zijn we ook bij je Pa en Ma en zusjes uiteraard.
    We wensen je een fijne jaarwisseling en een gezegend nieuwjaar toe.
    veel liefs van ons beiden.

  • 31 December 2013 - 14:54

    KeesP:

    Bassie!

    Weer leuk om te lezen! fijne jaarwisseling! kijk uit naar de foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1887
Totaal aantal bezoekers 12797

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 13 Februari 2016

Jeehooee, Year nr Two!!

28 November 2013 - 30 November -0001

Bassie goes Down Under

Landen bezocht: